Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Udang Goreng
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Udang Goreng



< Previous
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Tuesday, 29-Dec-2009 01:03
Menu-menu Yang Dah Lepas...
Kak rus mencuba Roti Saj memandangkan tak perlu nak susah-susah mcm Roti Canai.Ini semuanya pasal dalca yang dibuat sebelum tu ada bakinya...bukan sikit tapi 1/2 periuk lagi.Roti Saj lebih kurang Roti Arab.... (teringat kat Ustazah Hasliza) tapi yang kak rus tahu Roti Arab digoreng minyak banyak mcm Puri....Roti Saj digoreng tohor mcm Capati.....sedap,lembut dan mengenyangkan...makan cicah ngan dalca daging.....kari dhal,kari ayam/daging/sardin....mmmmmmmmm kenyang.....



Resepinya kalau sudi mencuba.... LOL LOL LOL

1 sb yeast
1 sb gula (kak rus ganti ngan susu pekat kacau dalam air suam)
1 1/2 cwn air suam
3 1/2 cwn tepung
1/2 st garam
sedikit minyak
Cara menbuatnya:

1.Campurkan yeast,gula,air suam,dan garam sebatikan lalu masukkan tepung dan diuli.

2.Selesai diuli,ketepikan 1 jam...tutup kejap dgn plastik.

3.Uli lagi dan ketul-ketulkan kpd7- 8 bahagian...dibulat-bulatkan dan disalut minyak/tepung.

4.Ambil seketul dan ditekan-tekan dlm pinggan bulat bagi elok bulatnya dan digoreng tohor mcm goreng capati.......bila masak angkat.... mmmm makan ngan kuah....sedap dan kenyang....

Makan tengahari kak rus perabiskan daging korban dan beras basmathi yg tinggal 3 pots....kak rus buat Nasi Daging,Kurma Daging , Air asam,Kerabu timun dan hati & paru masak kicap......Mak dan pak mentua lalu pun tak sedar............Buat kerabu timun tu pasal timun ada separuh...kalau tak buat alamat masuk tong sampah lah jawabnya....



Ini pula resepi 5 hari sudah ...sedap sangat...Udang goreng salut serbuk roti....rangup dan mmmmm sedap,sedap,sedappppp...



Resipinya nanti....rehat kejap
Udang Goreng Breadcrumb

15-20 ekor udang sederhana disiang dan dibersihkan(kak rus tak buang janggutnya)
1 sb rempah kari daging
2 sb tepung gandum/tepung beras
sedikit garam dan lada hitam serbuk
2 sb sos ikan
1 biji telur
Serbuk roti secukupnya
2 pelepah daun kari

1.Udang digaul dgn semua bahan kecuali telur dan serbuk roti dan diperap 20 minit.

2.Panaskan minyak,pukul telur dan sediakan serbuk roti dalam mangkuk.

3.Celup udang ke dalam telur dan golek dengan serbuk roti lantas digoreng.Buatlah sampai selesai.Sebelum mengangkat gorengan terakhir masukkan daun kari....toskan dan boleh dihidangkan.....


* http://www.youtube.com/watch?v=C_owpcYCMTg


Bye....bye...Terima kasih :P :P :P

© Pidgin Technologies Ltd. 2014.